БАЛАНЫ БУЛЛИНГТЕН ҚАЛАЙ ҚОРҒАЙМЫЗ?
Әлеуметтік желі дамыған сайын ақпаратқа қолжетімділік артып, қоғамдағы түйткілді мәселелерге назар аударыла бастады. ЮНИСЕФ деректеріне сүйенсек, бүкіл әлемде 150 миллионнан астам бала мектеп қабырғасында және одан тыс жерде құрдастары тарапынан зорлық көріп, қудалауға ұшырайды екен. Оқу жылын аяқтаған тұста, аудандық «Отбасын қолдау орталығы» осы тақырыпта кеңейтілген отырыс өткізді.
Бала тәрбиесін сөз еткенде «аюға намаз үйреткен таяқ» деген тәмсіл ойға оралады. Баланың баладан таяқ жегенін құптай алмаймыз, дегенмен мектеп, жоғары оқу орнындағы құқықбұзушылықтарды былай қойғанда, кішкентайларға әлімжеттік көрсетіп, психикалық, физикалық зәбір көрсету бақытты балалық шақтың ұясы балабақшаларда да кездесуі ұлттық болмысымызға томпақ келеді. Сонымен әлеуметтік желілер мен интернет арқылы балаларға көрсетілетін зорлық-зомбылықтың түр-түріне көзіміз жете бастады. Өкініштісі бұған қатысты статистика санын тізіп, сапасыз мамандардан қол үзіп жатқандардан хабарымыз жоқ.
Дегенмен, балаға қысым көрсетуден тайынбайтындар жазалануы тиіс. Бірақ одан не өзгереді? Тәрбиеші жұмыстан шығады немесе жазаланады, ал балалардың ішкі қорқынышы, психикалық жарақаты жазылып кете ме? Бұл туралы отбасын қолдау орталығының директоры Ерзақ Жақсыбеков тарқатты.
– Баланың болашақ тұлға ретінде қалыптасуында бір реттік физикалық не психикалық соққының өзі өмір бойы әсер етуші фактор ретінде қалып кетуі ғажап емес. Сондықтан балаларға көрсетілетін буллингтің мектеп пен отбасылық жағдайда ғана емес, балабақшадан басталатынын ескеріп, бұл жүйені өзгерту керек сынды.
Ең сорақысы – өз қызына, ұлына жыныстық зорлық көрсеткен «әке» деуге келмейтіндердің қатары көп. Осындай азғындардың іс-әрекетін тыю үшін елімізде елеулі шаралар қолға алынуда. Сондай-ақ, отбасылық зорлық-зомбылық заңы да кеңейіп, арнайы штабтар ашылатын болады. Бала өміріне балта шапқандарға өмір бойына ұстаздық қызмет атқаруға және кәмелетке толмағандармен жұмыс істеуге тыйым салынды, – деді ол.
Бұл туралы Жаңақорған аудандық полиция бөлімінің ұйымдастырушылық-аналитикалық жұмыс тобының инспекторы Айым Сыздықова ауданда 181 қолайсыз отбасы балаларының жай-күйі туралы сөз етті.
– Әке-шешесі ішімдікке әуес болып, балаларының күнделікті өміріне немқұрайлы қарайтындар арамызда бар. Ендігі жерде ешқандай бала ашқұрсақ, лас болып көшеде қалмайды. Мұндай жағдайда әке-шешенің құқығын шектеп, балаларды оқшаулау шарасы жүзеге асырылады. Сондықтан әр отбасында береке мен бірлік болмай іс алға баспайтынын айтқым келеді, – деді.
Харассменттің кейіпкерлеріне айналған балалардың болашағы қалай болмақ? Оларға психологиялық көмек беріліп, қолдау көрсетіле ме? Психологиялық көмектің өзі әсер ете ме? Бұл сұрақтарға «Жаңақорған жастар ресурстық орталығының маманы Сымбат Биғалиева, инспекторлар Айнұр Сұлтанова, Гүлжазира Раманқұлова және Қарлығаш Исаева өз ой-пікірлерін жеткізді.
Психологтардың пікірінше, жасөспірім буллингке қатыспауы һәм ұшырамауы үшін алдымен кез келген ата-ана баласымен ашық және жиі сөйлесіп тұруы шарт. Мектепте күні қалай өткенін, интернетті қандай мақсатта пайдаланғанын, үзіліс кезінде мектепте не істейтінін сұраған жөн. Сабақ үлгерімі ғана емес, сезімі, достарымен қарым-қатынасы жайлы да сөйлесуді әдетке айналдыру керек.
Ал баланың қатарластары тарапынан қысымға ұшырағанын қалай анықтаймыз? Әдетте буллингке ұшыраған балалар орын алып жатқан жайтты ата-анасына айтуға батылы жетпейді. Сондықтан баланың қысым көргенін дер кезінде байқаудың маңызы зор. Мәселен, басқа біреудің тарапынан қысымға ұшыраған баланың мінез-құлқында мынадай өзгерістер орын алуы мүмкін: өзінен кішілерге агрессиямен қарау, ұйқы немесе тамақтану режимінің бұзылуы, концентрацияның жоғалуы, тыныштықта көп болу, реніш, өзгеден оқшаулану.
Мектепте адам құқықтары тек теориялық тұрғыда үйретіледі. Балалар арызды қалай жазуға болатынын, көшеде полиция тоқтатса, мектепте жүргенде қалтаңды, сөмкеңді көрсетуді сұраса не істеу керек екенін білмейді. Балалар алдымен өз құқығын білсе, құқықбұзушылық та азаяр еді.
Мақпал МАРҚАБАЙ
Бала тәрбиесін сөз еткенде «аюға намаз үйреткен таяқ» деген тәмсіл ойға оралады. Баланың баладан таяқ жегенін құптай алмаймыз, дегенмен мектеп, жоғары оқу орнындағы құқықбұзушылықтарды былай қойғанда, кішкентайларға әлімжеттік көрсетіп, психикалық, физикалық зәбір көрсету бақытты балалық шақтың ұясы балабақшаларда да кездесуі ұлттық болмысымызға томпақ келеді. Сонымен әлеуметтік желілер мен интернет арқылы балаларға көрсетілетін зорлық-зомбылықтың түр-түріне көзіміз жете бастады. Өкініштісі бұған қатысты статистика санын тізіп, сапасыз мамандардан қол үзіп жатқандардан хабарымыз жоқ.
Дегенмен, балаға қысым көрсетуден тайынбайтындар жазалануы тиіс. Бірақ одан не өзгереді? Тәрбиеші жұмыстан шығады немесе жазаланады, ал балалардың ішкі қорқынышы, психикалық жарақаты жазылып кете ме? Бұл туралы отбасын қолдау орталығының директоры Ерзақ Жақсыбеков тарқатты.
– Баланың болашақ тұлға ретінде қалыптасуында бір реттік физикалық не психикалық соққының өзі өмір бойы әсер етуші фактор ретінде қалып кетуі ғажап емес. Сондықтан балаларға көрсетілетін буллингтің мектеп пен отбасылық жағдайда ғана емес, балабақшадан басталатынын ескеріп, бұл жүйені өзгерту керек сынды.
Ең сорақысы – өз қызына, ұлына жыныстық зорлық көрсеткен «әке» деуге келмейтіндердің қатары көп. Осындай азғындардың іс-әрекетін тыю үшін елімізде елеулі шаралар қолға алынуда. Сондай-ақ, отбасылық зорлық-зомбылық заңы да кеңейіп, арнайы штабтар ашылатын болады. Бала өміріне балта шапқандарға өмір бойына ұстаздық қызмет атқаруға және кәмелетке толмағандармен жұмыс істеуге тыйым салынды, – деді ол.
Бұл туралы Жаңақорған аудандық полиция бөлімінің ұйымдастырушылық-аналитикалық жұмыс тобының инспекторы Айым Сыздықова ауданда 181 қолайсыз отбасы балаларының жай-күйі туралы сөз етті.
– Әке-шешесі ішімдікке әуес болып, балаларының күнделікті өміріне немқұрайлы қарайтындар арамызда бар. Ендігі жерде ешқандай бала ашқұрсақ, лас болып көшеде қалмайды. Мұндай жағдайда әке-шешенің құқығын шектеп, балаларды оқшаулау шарасы жүзеге асырылады. Сондықтан әр отбасында береке мен бірлік болмай іс алға баспайтынын айтқым келеді, – деді.
Харассменттің кейіпкерлеріне айналған балалардың болашағы қалай болмақ? Оларға психологиялық көмек беріліп, қолдау көрсетіле ме? Психологиялық көмектің өзі әсер ете ме? Бұл сұрақтарға «Жаңақорған жастар ресурстық орталығының маманы Сымбат Биғалиева, инспекторлар Айнұр Сұлтанова, Гүлжазира Раманқұлова және Қарлығаш Исаева өз ой-пікірлерін жеткізді.
Психологтардың пікірінше, жасөспірім буллингке қатыспауы һәм ұшырамауы үшін алдымен кез келген ата-ана баласымен ашық және жиі сөйлесіп тұруы шарт. Мектепте күні қалай өткенін, интернетті қандай мақсатта пайдаланғанын, үзіліс кезінде мектепте не істейтінін сұраған жөн. Сабақ үлгерімі ғана емес, сезімі, достарымен қарым-қатынасы жайлы да сөйлесуді әдетке айналдыру керек.
Ал баланың қатарластары тарапынан қысымға ұшырағанын қалай анықтаймыз? Әдетте буллингке ұшыраған балалар орын алып жатқан жайтты ата-анасына айтуға батылы жетпейді. Сондықтан баланың қысым көргенін дер кезінде байқаудың маңызы зор. Мәселен, басқа біреудің тарапынан қысымға ұшыраған баланың мінез-құлқында мынадай өзгерістер орын алуы мүмкін: өзінен кішілерге агрессиямен қарау, ұйқы немесе тамақтану режимінің бұзылуы, концентрацияның жоғалуы, тыныштықта көп болу, реніш, өзгеден оқшаулану.
Мектепте адам құқықтары тек теориялық тұрғыда үйретіледі. Балалар арызды қалай жазуға болатынын, көшеде полиция тоқтатса, мектепте жүргенде қалтаңды, сөмкеңді көрсетуді сұраса не істеу керек екенін білмейді. Балалар алдымен өз құқығын білсе, құқықбұзушылық та азаяр еді.
Мақпал МАРҚАБАЙ