Креативті тәрбиеші: баланың қабілетін қалай ашамыз?
«Балапан» бағдарламасында «Ерте жастағы балалармен жұмыс жасау үшін креативті-гувернер тәрбиешілерді дайындау маңыздылығы» айқын көрсетілген. Осы тұста, аудандағы бірқатар балабақшалардың тәлімгерлері креативті маманның маңызы, қарым-қабілеті төңірегінде ой бөліскен еді.
Ақтолқын САРБАСОВА,
«Нұр-Жайна» балабақшасының меңгерушісі:
– Балабақшаға әр түрлі мінездегі балалар келеді. Бірі ерке, бірі тұйық, бірі елгезек. Міне, осындай балаларға бір ортада тәрбие беріп, олардың дарынын ашу міндетіміз. Бүлдіршіндерге білім мен тәрбие беруде осы талап тұрғысынан жұмыс жасап келеміз. Тәрбиешілердің күнделікті сабағына қатысып, креативті тәсілдерін жетілдіруге қолдау жасаймын. Өзімнің ұзақ жылдар бойы жинаған тәрбиешілік қабілетімді бөлісіп, жүйелі жоспардың атқарылуына күш саламын. Тәрбиешілеріміз «ойын технологиясын» жақсы меңгерген. Ойын арқылы балалардың ойлауына, дененің дұрыс қалыптасуына көмек береді. Күнделікті әр түрлі ойындарды үйретіп, уақытты тиімді өткізуді басты назарда ұстаймыз.
Ғалия ДОСЖАНОВА,
«Көркем» шағын орталығының тәрбиешісі:
– Шағын орталықтың креатив жобасы – асық ойындарын жаңғырту. Үш пен бес жас аралығындағы бүлдіршіндердің ұлттық ойындардың ішінде асық ойындарына қызығушылығы мол. Асық ойыны баланың саналық тұрғыда дамуына, ойлау қабілетінің дамуына жол ашады. Балақайлар «Ханталапай», «Алшы», «Тәйкі» ойындарын қызыға ойнайды.
Осы орайда бала бағбандары ойынның ережесін жан-жақты білуі керек. Сондықтан, ұлттық ойындар туралы кітаптар оқып, әлеуметтік желіден ойындарды тамашалап жүреміз. Бұл балаға да, ересектерге де тартымды әрі қызықты. Біздің шағын орталық осы бағытта біршама жетістіктерге жетіп келеді.
Кенжегүл ТҰРМАНОВА,
«Қызғалдақ» балабақшасының тәрбиешісі:
– Мемлекеттік балабақша болғандықтан балаларға арнайы бекітілген бағдарламамен сабақ өтеміз. Десе де, әр тәрбиешінің мүмкіндігіне сай, креативті жобалар түзіледі. Дамуы тежелген, ойын ашық айта алмайтын балалар үшін «Құм» терапиясын жүргіземін. Құмда баланың саусақ маторикасын дамытатын элемент бар. Құммен сурет салу арқылы дүниені тануды, айналаның әсерін сезінуді үйренеді. Салған суреті жайлы өз ойын айту арқылы тілді дамытуға болады.
Балалар бос уақытында осындай пайдалы терапиямен айналысса, көркем мінезділікке, сұлулыққа, тазалыққа, жақын болып өседі. Осы технологияны енгізгелі балақайлардың бойынан жаңалыққа ұмтылған жақсы қызығушылықтарды байқап жүрмін.
Ұлбала Имянинова
«Нұр-Ағжан» балабақшасының тәрбиешісі:
– Барлық балабақшалар секілді сабақты жоспарлы өткіземіз. Ал, менің өз креативті жобам –би өнеріне баулу және ән жаттату. Тілі анық емес балаларға ән айтқызу арқылы ортаға қалыптастырып, сөйлеу дағдысын жетілдіруге болады. Ән айтқан балғын келесі жолы өзі талпынып тұрады.
Би өнері әсемдік пен әдемілік символы. Биге баулу арқылы балғындардың сұлу да сырбаз мінез қалыптастырғым келеді. «Нұр-Ағжан» би тобында өнер көрсетіп жүрген балаларымның биін әлеуметтік желіде жариялап, даралап, ынтасын арттыруға тырысамын. Ата-ана да осы қырымды жоғары бағалап, еңбегіме жоғары баға беріп жатады.
Жанна Ерубаева,
«Гүл-ару» балабақшасының меңгерушісі:
– Елдегі ахуалға байланысты шектеу шараларына сай екі топта 30 бала бар. Кіші топтағы балалар әлі анық сөйлемейді. Мінезі құбылмалы, ызақорлыққа бейім еркетотай балалармен психолог маманы ретінде жеке жұмыс жасап, психологиялық түзеу терапиясын қолданамын. Дене гимнастикасымен қатар тіл, иек жаттығуларын орындап, баланың анық сөйлеуіне әдіс-тәсілдер қолданғанның арқасында балабақшаға келіп алғаш тіл ұстартқан жағдайлар көп. Тәсілдеріміздің оң нәтижесі шығар, тілі ашылған балалар бүгінде қатарының алды болып, өнер көрсетіп жүр.
Шыны керек, үйінен келгенде отбасындағы жағдайларға байланысты кейбір бала көңілсіз келеді. Ата-ананың баласының жайын ескермеудің салдарынан селсоқ мінез жамаған баланың бабын табу да оңайға түспей жатады. Тәрбиешілер осындай жағдайдағы балаларды назарда ұстайды.
Мақпал МАРҚАБАЙ
Ақтолқын САРБАСОВА,
«Нұр-Жайна» балабақшасының меңгерушісі:
– Балабақшаға әр түрлі мінездегі балалар келеді. Бірі ерке, бірі тұйық, бірі елгезек. Міне, осындай балаларға бір ортада тәрбие беріп, олардың дарынын ашу міндетіміз. Бүлдіршіндерге білім мен тәрбие беруде осы талап тұрғысынан жұмыс жасап келеміз. Тәрбиешілердің күнделікті сабағына қатысып, креативті тәсілдерін жетілдіруге қолдау жасаймын. Өзімнің ұзақ жылдар бойы жинаған тәрбиешілік қабілетімді бөлісіп, жүйелі жоспардың атқарылуына күш саламын. Тәрбиешілеріміз «ойын технологиясын» жақсы меңгерген. Ойын арқылы балалардың ойлауына, дененің дұрыс қалыптасуына көмек береді. Күнделікті әр түрлі ойындарды үйретіп, уақытты тиімді өткізуді басты назарда ұстаймыз.
Ғалия ДОСЖАНОВА,
«Көркем» шағын орталығының тәрбиешісі:
– Шағын орталықтың креатив жобасы – асық ойындарын жаңғырту. Үш пен бес жас аралығындағы бүлдіршіндердің ұлттық ойындардың ішінде асық ойындарына қызығушылығы мол. Асық ойыны баланың саналық тұрғыда дамуына, ойлау қабілетінің дамуына жол ашады. Балақайлар «Ханталапай», «Алшы», «Тәйкі» ойындарын қызыға ойнайды.
Осы орайда бала бағбандары ойынның ережесін жан-жақты білуі керек. Сондықтан, ұлттық ойындар туралы кітаптар оқып, әлеуметтік желіден ойындарды тамашалап жүреміз. Бұл балаға да, ересектерге де тартымды әрі қызықты. Біздің шағын орталық осы бағытта біршама жетістіктерге жетіп келеді.
Кенжегүл ТҰРМАНОВА,
«Қызғалдақ» балабақшасының тәрбиешісі:
– Мемлекеттік балабақша болғандықтан балаларға арнайы бекітілген бағдарламамен сабақ өтеміз. Десе де, әр тәрбиешінің мүмкіндігіне сай, креативті жобалар түзіледі. Дамуы тежелген, ойын ашық айта алмайтын балалар үшін «Құм» терапиясын жүргіземін. Құмда баланың саусақ маторикасын дамытатын элемент бар. Құммен сурет салу арқылы дүниені тануды, айналаның әсерін сезінуді үйренеді. Салған суреті жайлы өз ойын айту арқылы тілді дамытуға болады.
Балалар бос уақытында осындай пайдалы терапиямен айналысса, көркем мінезділікке, сұлулыққа, тазалыққа, жақын болып өседі. Осы технологияны енгізгелі балақайлардың бойынан жаңалыққа ұмтылған жақсы қызығушылықтарды байқап жүрмін.
Ұлбала Имянинова
«Нұр-Ағжан» балабақшасының тәрбиешісі:
– Барлық балабақшалар секілді сабақты жоспарлы өткіземіз. Ал, менің өз креативті жобам –би өнеріне баулу және ән жаттату. Тілі анық емес балаларға ән айтқызу арқылы ортаға қалыптастырып, сөйлеу дағдысын жетілдіруге болады. Ән айтқан балғын келесі жолы өзі талпынып тұрады.
Би өнері әсемдік пен әдемілік символы. Биге баулу арқылы балғындардың сұлу да сырбаз мінез қалыптастырғым келеді. «Нұр-Ағжан» би тобында өнер көрсетіп жүрген балаларымның биін әлеуметтік желіде жариялап, даралап, ынтасын арттыруға тырысамын. Ата-ана да осы қырымды жоғары бағалап, еңбегіме жоғары баға беріп жатады.
Жанна Ерубаева,
«Гүл-ару» балабақшасының меңгерушісі:
– Елдегі ахуалға байланысты шектеу шараларына сай екі топта 30 бала бар. Кіші топтағы балалар әлі анық сөйлемейді. Мінезі құбылмалы, ызақорлыққа бейім еркетотай балалармен психолог маманы ретінде жеке жұмыс жасап, психологиялық түзеу терапиясын қолданамын. Дене гимнастикасымен қатар тіл, иек жаттығуларын орындап, баланың анық сөйлеуіне әдіс-тәсілдер қолданғанның арқасында балабақшаға келіп алғаш тіл ұстартқан жағдайлар көп. Тәсілдеріміздің оң нәтижесі шығар, тілі ашылған балалар бүгінде қатарының алды болып, өнер көрсетіп жүр.
Шыны керек, үйінен келгенде отбасындағы жағдайларға байланысты кейбір бала көңілсіз келеді. Ата-ананың баласының жайын ескермеудің салдарынан селсоқ мінез жамаған баланың бабын табу да оңайға түспей жатады. Тәрбиешілер осындай жағдайдағы балаларды назарда ұстайды.
Мақпал МАРҚАБАЙ