Оnline vs offline: оқудың қай түрі тиімді?
Індет іргемізден енгелі жан біткенді әбігерге салып, өмір сүру салтымызды әп-сәтте өзгертті. Әсіресе, білім саласына айтарлықтай салмақ түсті. Бүгінде жер жүзінің оқушылары мен студенттері қашықтан білім алуда. Сөйтсек, оқудың бұл түрі бүгін пайда болмаған екен. Дерек көздеріне қарағанда, 1840 жылы Британ ғалымы Исаак Питман оқыту үрдісіне енгізген-ді. Яғни Лондондағы университет студенттерінің қашықтан білім алуына мүмкіндік алды. XIX ғасырдың 70 жылдарында АҚШ қашықтан оқытуды қолға алды.
Коронавирустың таралуы себепті бізде енді қашықтықтан оқытылуда. Кембридж және Бристоль университеті ғалымдары дәстүрлі оқытуды ұзақ уақытқа тоқтату – жас ұрпақтың болашақ коммуникациялық және кәсіби дағдыларына теріс әсер ететінін алға тартуда. Осыған орай «Онлайн және офлайн: оқудың қай түрі тиімді?» деген сауалды жерлестерімізге жолдап көрдік.
Қоғамның пікірі екіге бөлінді. Бірі офлайн оқуды қолдаса, екіншісі онлайн оқуды тәуір көреді. Офлайн оқуды қолдайтынның бірі Асылзат Сәрсенбаева:
– «Менің мектеп қабырғасында оқитын 5 балам бар. Қазір онлайн түрде білім алып жүрген оқушылардың көпшілігі мұғалімді алдайды, екіншіден, өз-өзін алдайды. Мектепке барып, мұғалімнен білім алғанға не жетсін? – деді.
Офлайн оқудың артықшылығы көп. Неге десеңіз, оқушы мектепте жан-жақты білім алады. Мұғалімнің қадағалауымен тапсырманы мұқият орындап, ғаламторды емес, кітап беттерін парақтайды. Бұл сөзімізді кент тұрғыны Ернар Есіркеп те қолдайды:
– «Алты балам бар. Оның төртеуі мектеп жасында. Өзім де, анасы да жұмыстамыз. Балалардың сабағын қадағалауға мұмкіндігіміз аз. Сонда бала түсінбеген жерін кімнен сұрайды? Мұғалім мен оқушы арасында бетпе-бет қарым-қатынас болуы керек. Сонда бір-бірімен диалог орнап, оқушы өз ойын анық жеткізіп, түсінбеген жерін сұрай алады. Сондықтан да онлайн оқуды қолдамаймын», – деді.
Ата-аналардың офлайн оқу түрін қолдайтыны түсінікті. Себебі баланы оқыту оңай іс емес. Ұстаз қызметінің шынайы болмысын Алма Рысжанова бүкпесіз баян етті:
– Ата-ананың барлығы бірдей мектеп бағдарламасындағы тақырыптарды меңгерді дей алмаймыз. Ал үйде оқушының сабағын ата-аналар қадағалайды. Өзі бағдарламаны толық түсінбейтіндер баласына нені үйретеді? Мұғалім берген тапсырманы интернеттен көшіріп алып, қайта жіберетіндер жоқ емес. Қанша дегенмен мұғалім оқушының алдында тұрып сабақ бергенге жетпейді. Балалардың қабылдау деңгейі бірдей емес. Осыны да ескеру керек, – деді.
Қашықтан оқытуда бір мәселе болса, ол – интернеттің сапасы. Бұл жөнінде ұстаз Самат Сейіткәрім ашық айтты:
– Ашығын айтқанда, білім сапасынан бұрын, интернеттің сапасы нашар болып тұр. Біз аудан орталығында отырсақ та, кейде оқушылармен байланыса алмай жатамыз. Осыдан-ақ қашықтан сабақ берудің қиындығын аңғаруға болады. Қысқасы, қашықтан оқытуда дұрыс жүйе болғанымен, оқушылар үшін өте тиімсіз. Мұғалім білімді емес, тапсырманың орындалғанын ғана қадағалайды. Бұл алаңдарлық жағдай, – деді.
ТҮЙІН. Жүргізілген сауалнама барысында көпшіліктің көкейінде жүрген сұрақтарға жауап алдық деген ойдамыз. Қалай болғанда да, білімді һәм білікті ұрпақ дайындау, ұстаздың негізгі қауымының міндеті екендігі сөзсіз. Ендеше қандай жағдай болмасын, оқушыларға сапалы білім беру жолында аянып қалмайтынына сенеміз.
Әсел КЕҢЕС