2021 жылдың 6 айында медициналық сақтандыру қоры медициналық ұйымдар тарапынан 486 мыңнан астам ақауларды анықтады
Әлеуметтік медициналық сақтандыру қорының сарапшылары мемлекет кепілдік берген тегін медициналық көмектің көлемі (ТМККК) және МӘМС бойынша жеткізушілер көрсететін қызметтердің сапасы мен көлеміне мониторингті жалғастыруда.
Мониторинг нәтижелері бойынша 2021 жылдың 6 айында Қор сарапшылары 486 мыңнан астам ақауларды анықтады. Салыстыру үшін, өткен жылдың 1- жартыжылдығының қорытындысы бойынша бұл көрсеткіш 461 мыңды құрады.
Бұзушылықтардың басым бөлігін (74,4%) мамандар халыққа консультациялық-диагностикалық қызметтер көрсету кезінде анықтады. Бұдан әрі, сарапшылардың деректері бойынша, көмек/қызметтер көлемінің негізсіз артуы - 67,0%, емдеу-диагностикалық іс - шаралардың стандарттардан, денсаулық сақтау саласындағы ережелерден/ клиникалық хаттамалардан негізсіз ауытқу фактілері - 16,4%, медициналық құжаттаманы дұрыс ресімдемеу сияқты 11,3% ақауларға жол берілген.
Сондай-ақ, осы жарты жыл ішінде медициналық қызмет көрсетудің 11,3 мыңнан астам расталмаған жағдайы анықталды, бұл анықталған ақаулардың жалпы санының 2,3% - ын құрайды. Өңірлер арасында "жазбалар" көбінесе Нұр-Сұлтан, Шымкент қалаларында және Жамбыл облысында, ең азы БҚО, Атырау, Қостанай және Ақмола облыстарында кездеседі.
"Құқық бұзушыларға" қатысты барлық денсаулық сақтау субъектілеріне айыппұл санкциялары қолданылды.
Медициналық ұйымдардың көрсетілетін қызметтердің қолжетімділігі мен сапасына қатысты міндеттемелері шарттық қатынастардың маңызды бөлігі болып табылады және Қор олардың орындалуын талап етуге құқылы. Айта кетейік, осы жылдан бастап Қор проактивті мониторинг жүргізу тәжірибесіне енгізілген, онда өнім берушінің шарттық міндеттемелерін орындамау фактілері анықталған кезде жоюға қорытындыға қол қойылған күннен бастап және оларды тиісінше орындауға 45 күнтізбелік күн беріледі. Егер ақау мерзімінде жойылмаса, медициналық ұйымға айыппұл салынады.
"Проактивті мониторинг қордың жеткізушілеріне ақауларды жоюға мүмкіндік береді және олар айыппұл санкцияларын болдырмау үшін барлық бұзушылықтарды мүмкіндігінше жоюға тырысатынын атап өткен жөн. Нәтижесінде пациент ұтады, оның мүддесінде қор қызметкері бұзушылықтарды анықтағаннан кейін өнім берушілердің қызметіне қайта бағалау жүргізеді және оларды жоюды талап етеді. Медициналық ұйымдардың қызметкерлері мен қор қызметкерлері арасында мониторингтің бұл форматы көрсетілетін қызметтердің қолжетімділігі мен сапасын бірлесіп жақсарту үшін сенімді қарым - қатынас орнатуға мүмкіндік береді", - деп атап өтті медициналық көмек сапасын мониторингілеу департаментінің директоры Лаззат Шоманова. Сондай-ақ, ТМККК және МӘМС пакеттері бойынша Қор жеткізушілері халыққа көрсеткен медициналық қызметтер үшін ақы төлеу осы қызметтердің сапасы мен көлеміне мониторинг жүргізілгеннен кейін ғана жүзеге асатынын атап өткен жөн. Яғни, медициналық көмек көрсету стандарттары мен ережелерін, сондай-ақ клиникалық хаттамалардың ұсынымдарын сақтай отырып, құжатпен расталған, факті бойынша көрсетілген қызметтер ғана төленеді.
Егер пациент өзі алмаған қызметтің жазылу фактісін өз бетінше анықтаса, ол туралы медициналық сақтандыру қорына хабарлау қажет. Шағым немесе өтініш беру үшін 1406 телефонына немесе Qoldau 24/7 мобильді қосымшасы арқылы хабарласуға болады.
Медициналық ұйымдарда халыққа медициналық көмек көрсету сапасын жақсарту үшін Қор осы жылы "жасырын пациент"акциясын жалғастырды.
Осы акция шеңберінде Қор қызметкерлері медициналық ұйымдарға "жасырын" қоңырау шалу арқылы тіркеу мамандары мен медицина қызметкерлерінің медициналық сақтандыру жүйесі, МӘМС пен ТМККК кіретін медициналық қызметтер, медициналық көмек көрсету стандарттары, сондай-ақ пациенттердің сақтандырылу мәртебесі мәселелері туралы біліміне мониторинг жүргізді.
Зерттеу қорытындысы бойынша Батыс қазақстан (86%), Жамбыл (83%) және Шығыс Қазақстан (83%) облыстарының медицина қызметкерлері ең жоғары білім деңгейін көрсетті. Маңғыстау және Атырау облыстарында жағдай нашар – мұнда білім көрсеткіші сұралғандардың тек 68% - ын құрады. Сондай-ақ, аутсайдер үштігіне Ақтөбе облысы 69% - бен кірді.
Алынған нәтижелер, Қор сарапшылары атап өткендей, медицина қызметкерлерінің білімін күшейту және медициналық қызмет көрсету сапасын жақсарту қажет бағыттарды анықтауға мүмкіндік береді. Мониторинг қандай да бір жазалау шараларын көздемейді, бірақ Қор қызметкерлерінің медицина қызметкерлерін атаулы оқытуы үшін негіз болады және пациенттерге қажетті медициналық қызмет алудан заңсыз бас тарту санын азайтуға, медициналық ұйымдарда сервисті арттыруға, пациенттерді құзыретті консультациялармен қамтамасыз етуге мүмкіндік береді.
Мониторинг нәтижелері бойынша 2021 жылдың 6 айында Қор сарапшылары 486 мыңнан астам ақауларды анықтады. Салыстыру үшін, өткен жылдың 1- жартыжылдығының қорытындысы бойынша бұл көрсеткіш 461 мыңды құрады.
Бұзушылықтардың басым бөлігін (74,4%) мамандар халыққа консультациялық-диагностикалық қызметтер көрсету кезінде анықтады. Бұдан әрі, сарапшылардың деректері бойынша, көмек/қызметтер көлемінің негізсіз артуы - 67,0%, емдеу-диагностикалық іс - шаралардың стандарттардан, денсаулық сақтау саласындағы ережелерден/ клиникалық хаттамалардан негізсіз ауытқу фактілері - 16,4%, медициналық құжаттаманы дұрыс ресімдемеу сияқты 11,3% ақауларға жол берілген.
Сондай-ақ, осы жарты жыл ішінде медициналық қызмет көрсетудің 11,3 мыңнан астам расталмаған жағдайы анықталды, бұл анықталған ақаулардың жалпы санының 2,3% - ын құрайды. Өңірлер арасында "жазбалар" көбінесе Нұр-Сұлтан, Шымкент қалаларында және Жамбыл облысында, ең азы БҚО, Атырау, Қостанай және Ақмола облыстарында кездеседі.
"Құқық бұзушыларға" қатысты барлық денсаулық сақтау субъектілеріне айыппұл санкциялары қолданылды.
Медициналық ұйымдардың көрсетілетін қызметтердің қолжетімділігі мен сапасына қатысты міндеттемелері шарттық қатынастардың маңызды бөлігі болып табылады және Қор олардың орындалуын талап етуге құқылы. Айта кетейік, осы жылдан бастап Қор проактивті мониторинг жүргізу тәжірибесіне енгізілген, онда өнім берушінің шарттық міндеттемелерін орындамау фактілері анықталған кезде жоюға қорытындыға қол қойылған күннен бастап және оларды тиісінше орындауға 45 күнтізбелік күн беріледі. Егер ақау мерзімінде жойылмаса, медициналық ұйымға айыппұл салынады.
"Проактивті мониторинг қордың жеткізушілеріне ақауларды жоюға мүмкіндік береді және олар айыппұл санкцияларын болдырмау үшін барлық бұзушылықтарды мүмкіндігінше жоюға тырысатынын атап өткен жөн. Нәтижесінде пациент ұтады, оның мүддесінде қор қызметкері бұзушылықтарды анықтағаннан кейін өнім берушілердің қызметіне қайта бағалау жүргізеді және оларды жоюды талап етеді. Медициналық ұйымдардың қызметкерлері мен қор қызметкерлері арасында мониторингтің бұл форматы көрсетілетін қызметтердің қолжетімділігі мен сапасын бірлесіп жақсарту үшін сенімді қарым - қатынас орнатуға мүмкіндік береді", - деп атап өтті медициналық көмек сапасын мониторингілеу департаментінің директоры Лаззат Шоманова. Сондай-ақ, ТМККК және МӘМС пакеттері бойынша Қор жеткізушілері халыққа көрсеткен медициналық қызметтер үшін ақы төлеу осы қызметтердің сапасы мен көлеміне мониторинг жүргізілгеннен кейін ғана жүзеге асатынын атап өткен жөн. Яғни, медициналық көмек көрсету стандарттары мен ережелерін, сондай-ақ клиникалық хаттамалардың ұсынымдарын сақтай отырып, құжатпен расталған, факті бойынша көрсетілген қызметтер ғана төленеді.
Егер пациент өзі алмаған қызметтің жазылу фактісін өз бетінше анықтаса, ол туралы медициналық сақтандыру қорына хабарлау қажет. Шағым немесе өтініш беру үшін 1406 телефонына немесе Qoldau 24/7 мобильді қосымшасы арқылы хабарласуға болады.
Медициналық ұйымдарда халыққа медициналық көмек көрсету сапасын жақсарту үшін Қор осы жылы "жасырын пациент"акциясын жалғастырды.
Осы акция шеңберінде Қор қызметкерлері медициналық ұйымдарға "жасырын" қоңырау шалу арқылы тіркеу мамандары мен медицина қызметкерлерінің медициналық сақтандыру жүйесі, МӘМС пен ТМККК кіретін медициналық қызметтер, медициналық көмек көрсету стандарттары, сондай-ақ пациенттердің сақтандырылу мәртебесі мәселелері туралы біліміне мониторинг жүргізді.
Зерттеу қорытындысы бойынша Батыс қазақстан (86%), Жамбыл (83%) және Шығыс Қазақстан (83%) облыстарының медицина қызметкерлері ең жоғары білім деңгейін көрсетті. Маңғыстау және Атырау облыстарында жағдай нашар – мұнда білім көрсеткіші сұралғандардың тек 68% - ын құрады. Сондай-ақ, аутсайдер үштігіне Ақтөбе облысы 69% - бен кірді.
Алынған нәтижелер, Қор сарапшылары атап өткендей, медицина қызметкерлерінің білімін күшейту және медициналық қызмет көрсету сапасын жақсарту қажет бағыттарды анықтауға мүмкіндік береді. Мониторинг қандай да бір жазалау шараларын көздемейді, бірақ Қор қызметкерлерінің медицина қызметкерлерін атаулы оқытуы үшін негіз болады және пациенттерге қажетті медициналық қызмет алудан заңсыз бас тарту санын азайтуға, медициналық ұйымдарда сервисті арттыруға, пациенттерді құзыретті консультациялармен қамтамасыз етуге мүмкіндік береді.