Нәжен ата және құстар
Бір ойды бір ой түртеді. Осы күні үйге оралғаным сол, ұялы телефоныма әріптесім Әбдісамат «Нәжен ата және құстар» деген тақырыпта хабарлама жіберіпті.
Кешелері Бірлік ауылында тұратын Әбжаппаров Нажмуддин деген ағамыз өмірден қайтқан еді. Сол кісіні жерлеу рәсімінде аспанда көп тырнаның ұшып келіп, зират басын айналып жүріп алғанын түсіріп алыпты. «Қараңдаршы, құстардың өзі де бұл кісіні қимай, қоштасқанының белгісі ме? Жоқ, олар зікір айтуға жіберілген Періштелер болар?» деген ізгі ойлы ауылдастардың даусы естіледі.
Нәжен ата кім? Нәжмуддин Әбжаппаров Бірлік ауылының тұрғыны. Бабалары әжі атанған, денесі Меккеде жерленген екен. Ал әкесі Мансұр молда аса тақуалығымен ел жүрегінде қалған, 95 жыл ғұмыр сүрді.
Мансұр молданың ұлы Нажмуддин жас кезінен зерек, оқу-білімге ынтық болып ержетті. Әкесі оны медреседе оқытты. КазПИ-дің тарих факультетін бітірген, газетіміздің тұрақты авторы болатын.
Жалпы, дін – ғылым. Құранда абджад ілімін меңгергендер 1-ден 1000-ға дейін математикалық өлшеммен давтори әууәл – әуелгі жаратылыс туралы тағдыр кітабына болжам жасай білетіні туралы естіп қаламыз. Ал мұның жанында психология, нумерология деген сынды ілімдеріңіздің шаң қауып қалары рас. Өйткені бұл шынайы ғылым.
Кемел білім иесінің жазған дүниелерінің күрделігі сондай оны түсінуге өреміз жетпей, таным талабының тұңғиығына терең бойлай алмай, алып келген жазбаларын не медиа жоспарға, не тарихқа жатқыза алмай бас қатырамыз да жатамыз. «Мақалам неге шықпайды?» деп дау соғатын Нәкең жоқ, екі-үш айдан соң жаңа дүниесін тағы әкеліп тастайды. Мәселен, мына жазбасына назар аударып көрелікші: «Казантьевтің «Гости из космоса» деген кітабының аты «Пришельцы из космоса» болып өзгеруі көп ойға жетектейді. Бәлкім жер планетасы біз есептеп жүргендігінен әлде қайда зор планета шығар. Соның бір шетіндегі цивилизация ортадағы әлі игеріліп жатқан территорияға ұшып та, жаяу да келе беретін шығар. Прилетельцы демей пришельцы деп атауында осындай мән бар шығар. Көне араб географиясында жеті ықылым теориясы бар еді. Бұны ешкім дәл түсіндіріп бере алмайды. Біреулер жеті климат дейді, біреулер жеті материкке апарады. Бірақ арабтар жеті ықылым теориясын шағарған кезде Евразия құрлығы мен Африка ғана белгілі еді. Қалған материктер белгісіз болатын. Жеті ықылым, жеті параллель кеңістік емес пе? Неге құранды оқуда жеті құрра бар деп есептеді? Яғни жеті кеңістіктің жеті түрлі оқу нақышы орфоэпиясы бар шығар. Құранды пайғамбарымызға жеті аяттан тұрады деп түсіндіреді. «Фатиха» сүресін Масаня деп атайды. Масаня-мадақ деген сөз, екінші мағынасы қайталау болады. Сонда жеті масаня жеті рет қайталанған құран болып шығады».
Біз білетін Нажмауддин аға иманға бай, құлшылығын үздіксіз жалғастырған кісі болатын.
Осы жерде мына бір тәмсілді келтіре кетейік:
«Әнес Бин Малик (р.а) былай дейді:
– Табуд соғысында Пайғамбарымызбен (а.у.у) бірге едік. Күн шайдай ашық еді. Табуд пен Мәдинаның арасы бір айлық жол еді. Күн бірден бұлттанды. Дәл осы кезде Жәбірейіл (а.с) келді Расулалла Аллаһ елшісі одан сұрады:
– Әй, Жәбірейіл, күн неге бұлттанды?
– Күннің күнгірт тартуы бетін жапқан періштелер қанатының көптігінен, – деді ол. Мәдинада Мауиа бин Кира дүниеден қайтты. Ұлы Аллаһу субһана Тағала оның жаназасына 70 мың періште жіберді. Өйткені ол отырса да, тұрса да, жүріп бара жатса да, күндіз де, түнде де «Ықылас» сүресін оқитын. «Ықылас» сүресінің сауап дәрежесі үлкен».
Не болғанда да бұл кісі тегін болмады. Қабірін айнала ұшқан құс тобы зікір айтуға жіберілген періштелер емес пе екен деп біз де толғандық. Оның хикметін бір құдырет біледі.
Баян ҮСЕЙІНОВА.
Кешелері Бірлік ауылында тұратын Әбжаппаров Нажмуддин деген ағамыз өмірден қайтқан еді. Сол кісіні жерлеу рәсімінде аспанда көп тырнаның ұшып келіп, зират басын айналып жүріп алғанын түсіріп алыпты. «Қараңдаршы, құстардың өзі де бұл кісіні қимай, қоштасқанының белгісі ме? Жоқ, олар зікір айтуға жіберілген Періштелер болар?» деген ізгі ойлы ауылдастардың даусы естіледі.
Нәжен ата кім? Нәжмуддин Әбжаппаров Бірлік ауылының тұрғыны. Бабалары әжі атанған, денесі Меккеде жерленген екен. Ал әкесі Мансұр молда аса тақуалығымен ел жүрегінде қалған, 95 жыл ғұмыр сүрді.
Мансұр молданың ұлы Нажмуддин жас кезінен зерек, оқу-білімге ынтық болып ержетті. Әкесі оны медреседе оқытты. КазПИ-дің тарих факультетін бітірген, газетіміздің тұрақты авторы болатын.
Жалпы, дін – ғылым. Құранда абджад ілімін меңгергендер 1-ден 1000-ға дейін математикалық өлшеммен давтори әууәл – әуелгі жаратылыс туралы тағдыр кітабына болжам жасай білетіні туралы естіп қаламыз. Ал мұның жанында психология, нумерология деген сынды ілімдеріңіздің шаң қауып қалары рас. Өйткені бұл шынайы ғылым.
Кемел білім иесінің жазған дүниелерінің күрделігі сондай оны түсінуге өреміз жетпей, таным талабының тұңғиығына терең бойлай алмай, алып келген жазбаларын не медиа жоспарға, не тарихқа жатқыза алмай бас қатырамыз да жатамыз. «Мақалам неге шықпайды?» деп дау соғатын Нәкең жоқ, екі-үш айдан соң жаңа дүниесін тағы әкеліп тастайды. Мәселен, мына жазбасына назар аударып көрелікші: «Казантьевтің «Гости из космоса» деген кітабының аты «Пришельцы из космоса» болып өзгеруі көп ойға жетектейді. Бәлкім жер планетасы біз есептеп жүргендігінен әлде қайда зор планета шығар. Соның бір шетіндегі цивилизация ортадағы әлі игеріліп жатқан территорияға ұшып та, жаяу да келе беретін шығар. Прилетельцы демей пришельцы деп атауында осындай мән бар шығар. Көне араб географиясында жеті ықылым теориясы бар еді. Бұны ешкім дәл түсіндіріп бере алмайды. Біреулер жеті климат дейді, біреулер жеті материкке апарады. Бірақ арабтар жеті ықылым теориясын шағарған кезде Евразия құрлығы мен Африка ғана белгілі еді. Қалған материктер белгісіз болатын. Жеті ықылым, жеті параллель кеңістік емес пе? Неге құранды оқуда жеті құрра бар деп есептеді? Яғни жеті кеңістіктің жеті түрлі оқу нақышы орфоэпиясы бар шығар. Құранды пайғамбарымызға жеті аяттан тұрады деп түсіндіреді. «Фатиха» сүресін Масаня деп атайды. Масаня-мадақ деген сөз, екінші мағынасы қайталау болады. Сонда жеті масаня жеті рет қайталанған құран болып шығады».
Біз білетін Нажмауддин аға иманға бай, құлшылығын үздіксіз жалғастырған кісі болатын.
Осы жерде мына бір тәмсілді келтіре кетейік:
«Әнес Бин Малик (р.а) былай дейді:
– Табуд соғысында Пайғамбарымызбен (а.у.у) бірге едік. Күн шайдай ашық еді. Табуд пен Мәдинаның арасы бір айлық жол еді. Күн бірден бұлттанды. Дәл осы кезде Жәбірейіл (а.с) келді Расулалла Аллаһ елшісі одан сұрады:
– Әй, Жәбірейіл, күн неге бұлттанды?
– Күннің күнгірт тартуы бетін жапқан періштелер қанатының көптігінен, – деді ол. Мәдинада Мауиа бин Кира дүниеден қайтты. Ұлы Аллаһу субһана Тағала оның жаназасына 70 мың періште жіберді. Өйткені ол отырса да, тұрса да, жүріп бара жатса да, күндіз де, түнде де «Ықылас» сүресін оқитын. «Ықылас» сүресінің сауап дәрежесі үлкен».
Не болғанда да бұл кісі тегін болмады. Қабірін айнала ұшқан құс тобы зікір айтуға жіберілген періштелер емес пе екен деп біз де толғандық. Оның хикметін бір құдырет біледі.
Баян ҮСЕЙІНОВА.