Оқу жүктемесі жеңілдейді
Білім беру саласы қызметкерлерінің дәстүрлі Тамыз кеңесі бірнеше жылдан бері биыл офлайн режімде өтті. Тамыз айының басынан бері облыстық, қалалық деңгейлерде өткен пленарлық отырыстардың қорытындысы ретінде ұйымдастырылған конференцияда биылғы өзгерістер айтылып, алдағы міндеттер айқындалды. Жиынға Премьер-Министрдің орынбасары Ералы Тоғжанов, салалық министрлер, әкімдіктердің өкілдері, педагогтер қатысты.
Тамыз кеңесінің ашылуында сөз алған Оқу-ағарту министрі Асхат Аймағамбетов осыған дейін атқарылған жұмыстар мен жаңа оқу жылындағы жаңалықтар жөнінде баяндады.
– Президенттің тапсырмасы аясында педагог мәртебесін арттыруға бағытталған істерді атқарып келеміз, бұл жұмыстар алдағы уақытта да жалғасын табады. Педагогтердің жалақысы артты, келесі жылы Мемлекет басшысының тапсырмасымен тағы да 25 пайызға көбейеді. Жалақы мәселесі айтылғанда көпшілік тек мектеп мұғалімдеріне ғана қосылды деп қабылдайды, шын мәнінде 2019 жылдан бастап және келер жылы да балабақша, колледж, қосымша білім беру ұйымдарындағы қызметкерлердің жалақысы артады. Келесі бір маңызды мәселе – біз мектептегі оқу жүктемесін азайттық, – деді А.Аймағамбетов.
– Осыған орай оқу жылын 31 мамырға дейін ұзарттық. Үш ауысымды мектептерден басқа барлық оқу ошағы бескүндік жұмыс форматына көшеді. Бұл мектептердің директорлары, бірінші басшының орынбасарлары, білім басқармалары мен бөлімдері, барлық жұмыскер мен мұғалімге қатысты. Біз мұғалімдер сенбі күні өз отбасымен бірге демалуы керек деп санаймыз. Оқу жылын ұзарту арқылы осындай мүмкіндікке қол жеткіздік. Мұндай өзгеріс педагогтердің 56 күндік еңбек демалысына еш әсер етпейді. Және мектеп директорлары сенбіде мұғалімдерді әдістемелік жұмыстарды сылтауратып жұмысқа шақырмауы керек, – деді министр.
Мектепке дейінгі тәрбие мен білім беру. Министрдің мәлімдеуінше, балабақша – барлық білім беру жүйесінің іргетасы. Сондықтан ауқымды әлеуметтік саланың осы сатысына ведомство ерекше назар аударады. Халықаралық білім беру деңгейін анықтайтын зерттеулер балабақшадағы тәрбие мен білім сапасында өзекті мәселелер бар екенін көрсетіп отыр. Сол себепті балабақшалар жұмысының жаңа моделі қабылданды. Енді барлық жұмыс балаларға бағытталады. Қазір қанатқақты жоба ретінде апробациядан өткізіліп жатқан «Екі тәрбиеші» жобасы еліміздегі мектепке дейінгі ұйымдарға енгізіле бастайды. Өйткені бір топта отыратын 25-30 баланың тәрбиесімен бір тәрбиеші нәтижелі айналыса алмайды.
– 2018 жылы «Мектепке дейінгі тәрбие» мамандығына жоғары білім алу үшін өткізілген конкурста 1 орынға 8 адам таласқан болатын. Қазір бір орынға 0,7 талапкерден келіп отыр. Яғни білім берудің осы бағытында жұмыс істегісі келетіндер жоқтың қасы. Сол себепті біз дәл балабақша педагогтерінің жалақысын өсіруге көңіл бөлмекпіз, өйткені олардың еңбекақысы өскеннің өзінде тым аз. Келесі жылы біліктілік курстарын 3 есе көбейтеміз. Соның ішінде мемлекеттік және жекеменшік мектепке дейінгі ұйымдардың мамандарын біліктілік курстарымен қамтимыз, – деді А.Аймағамбетов.
Орта білім беру. Ведомство басшысының айтуынша, биылғы қыркүйектен бастап қазақша білім алатын сыныптардағы балалар 1-сыныпта тек қазақ тілін пән ретінде оқиды, орыс тілі 2-сыныптан, ағылшын тілі 3-сыныптан бастап қосылады. Ал орыс тілінде білім алатын оқушылар 1-сыныпта қазақ тілі мен орыс тілін оқиды, ағылшын тілі 3-сыныптан қосылады. Еңбекке баулу пәні де жаңа оқу жылынан бастап бөлек оқытылады. Сондай-ақ «Цифрлы педагог» жобасы осы оқу жылынан бастап барлық мектепте іске асырылады. Елімізде 500 мыңға жуық үлгерімі төмен балалар бар. Осы оқушылар үшін әр жұма сайын әр пән бойынша қосымша сабақтар беріледі. Қосымша сабақтарды пән мұғалімдері ғана емес, психологтер де жүргізеді.
– «Цифрлы педагог» жобасы шағын жинақты мектептердегі кадр мәселесін шешуге көмектесті. Мұндай мектептерде сағат саны аз болғандықтан және маман жетіспейтіндіктен бір мұғалім бірнеше пәннен сабақ беретінін білеміз. Ал жоба арқылы мықты мұғалімдерді шағын жинақты мектептерде қашықтан сабақ беруге тартамыз. Бұл ретте жағын жинақты мектептерде еңбек етіп жүрген мамандар жұмыссыз, сағатсыз қалмайтынын ескеру керек. Олар қашықтан сабақ беретін мұғалімдерге ассистент ретінде сабаққа толығымен қатысып, сол сәтте өзі де кәсіби тұрғыдан жетілуге мүмкіндік алады, – деді министр.
А.Аймағамбетовтің айтуынша, білім беру саласындағы менеджмент мәселесі кезек күттірмей шешуді талап етеді. Әрине, мұғалімнің еңбегі, кәсібилігі өте маңызды, бірақ білікті басшы болмаса, басқа жұмыстар нәтиже бермейді. Себебі қазіргі таңда мектеп, колледж директорларына бос вакансия көп. Өйткені білім беру ұйымдарындағы басшылардың жалақысы педагогтерден төмен, бірақ жауапкершілігі жоғары. Жаңа оқу жылында осы мәселені шешу жолға қойылмақ.
– Пандемия барлығымыз үшін үлкен сын болды. Жүйені бір сілкінтіп алды. Әрине, онлайн білім беруге әртүрлі көзқарас болуы мүмкін, дегенмен мұның шындыққа айналғанын түсінуіміз керек. Біз онлайн мектептер мен онлайн колледждер бойынша норманы заңды негізде бекіту үшін шара қабылдағымыз келеді. Қазір ғаламтордың шекарасы жоқ. Егер балалар біздің елде белгілі бағыттар бойынша онлайн колледжде білім ала алмаса, мұны өзге елдердің онлайн колледждерінде оқи алады. Сондықтан бізге мәселенің жоқ екенін айтудан гөрі, мәселені шешіп, заңдастыру керек, – деді ведомство басшысы.
Кәсіптік-техникалық білім беру. Министрдің мәлімдеуінше, колледждерге академиялық дербестік берілді. Осы саясат әрі қарай да жалғасады. Мемлекеттік тапсырыс кәсіптік-техникалық білім беру ұйымдарына емес, кәсіпорындарға беріле бастады. Кәсіпорындар енді талапкерлерді қабылдауға, оларды дуалды жүйе бойынша оқытып, маман ретінде даярлауға және сол түлектерді жұмыспен қамтуға міндетті болады. Осы жұмыс биыл да жалғасын табады.
– Жүзеге асырылған «Жас маман» жобасы өте тиімді болды, осы жоба арқылы материалдық жағдайы жақсарған 180 колледж қазір мүлдем басқа жағдайда. Кәсіпорындардың өзі ондағы жағдайға, мүмкіндіктерге қызыға қарайды. Тегін кәсіптік-техникалық біліммен қамтамасыз ету жұмысы да жалғасады. Биыл 128 мың орынға мемлекеттік тапсырыс орындалса, 2025 жылға қарай мұны 165 мыңға дейін арттырмақпыз, – деді А.Аймағамбетов.
Тамыз кеңесіне қатысқан Премьер-Министрдің орынбасары Ералы Тоғжанов білім беру саласы қызметкерлерін келе жатқан жаңа оқу жылымен құттықтап, толағай табыс тіледі. Сондай-ақ ол саладағы өзекті мәселелерге тоқталып, тиісті министрлікке, жергілікті атқарушы органдарға бірқатар тапсырма берді.
– Педагог мәртебесі туралы» заңды табысты іске асыру педагогтің беделін арттыруға мүмкіндік берді. Бүгінде мұғалімдер өз еңбектері үшін лайықты жалақы алады. Нәтижесінде, мектептің үздік түлектері мамандық таңдау кезінде педагогикалық бағыттағы мамандықтарға басымдық беретінін көріп отырмыз. Бүгінгі таңда мұғалім – әлемдегі ең құрметті және маңызды мамандықтардың бірі. Ең бастапқы білімді, біліктілікті, дағдылар мен құндылықтарды қалыптастыратын да осы мұғалімдер. Осы ретте салада әлі де шешілуге тиіс біраз мәселе бар. Осы жиынға барлық әкімдіктің өкілдері қатысып отыр. Әкімдіктерге апатты жағдайдағы және үш ауысымды мектептер мәселесін тез арада толық шешуді тапсырамын! Бұл менің жеке бақылауымда болады, – деді Е.Тоғжанов.
Осыған қоса Премьердің орынбасары әкімдіктерге алдағы оқу жылында балалардың қауіпсіздігін қамтамасыз етуге ерекше назар аударуды; Адам құқықтары жөніндегі ұлттық орталықпен бірлесіп, Адам және бала құқықтары жөніндегі ұлттық орталықтың аумақтық бөлімшелерін құруды жеделдетуді; лицензияланған ұйымдарды мектептерді күзетуге тарту бойынша талаптардың сақталуын қамтамасыз етуді; Полиция департаменттерімен бірлесіп жолдарда балалардың қауіпсіздігін қамтамасыз ету бойынша жұмысты ұйымдастыру, бұл жұмысқа қолданыстағы полиция инспекторларын тартуды тапсырды.
Ал Оқу-ағарту министрлігіне оқу пәндері бойынша педагогтердің республикалық қауымдастығын құруды; Ахмет Байтұрсыновтың 150 жылдығы аясында үздік педагогикалық тәжірибелерді алмасу және тарату бойынша педагогтердің республикалық және облыстық конгрестерін ұйымдастыруды; тәрбие жұмысын бірегейлеу мақсатында балабақшаларда, мектептер мен колледждерде Жаңа Қазақстанның жастарын қалыптастыруға бағытталған білім беру ұйымдарындағы тәрбиенің бірыңғай тұжырымдамасын әзірлеуді жүктеді.